Ładowanie
Nazwa usługi: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
   
Kogo dotyczy: Każdego, kto zgubił dowód osobisty, kogo dowód został skradziony albo uległ uszkodzeniu.

Jeżeli twój dowód osobisty został ukradziony, wystarczy, że zgłosisz to na policji. Nie musisz wtedy zgłaszać utraty dokumentu w urzędzie gminy. Dowód zostanie unieważniony z dniem zgłoszenia policji.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 671)
Rozporządzenie
Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2021 r. poz. 1865)
   
Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi:
  • Dowód osobisty — jeśli zgłaszasz, że jest uszkodzony zanieś go do urzędu albo wyślij pocztą
   
Opłaty: Nie dotyczy
   
Czas realizacji: Dokument zostanie unieważniony od razu, gdy zgłosisz jego utratę albo uszkodzenie. Nawet jeśli zrobisz to w dzień, w którym urząd nie pracuje, albo w nocy. Unieważnienie dowodu osobistego nie wymaga działania urzędnika — system sam zweryfikuje twoje dane. Po zgłoszeniu od razu dostaniesz zaświadczenie o utracie albo uszkodzeniu dowodu. Znajdziesz je w swojej skrzynce ePUAP.
   
Tryb odwoławczy: Nie dotyczy
   
Wybór  podmiotu:
Liczba odwiedzin: 125