Ładowanie

 

Nazwa usługi: Zgłoszenie zgonu
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Izabelin

ulica 3 Maja 42
05-080 Izabelin C
tel. 22 722 83 30



   
Wymagane dokumenty:
  • karta zgonu
  • dowód osobisty osoby zmarłej (jeżeli osoba zgłaszająca jest w jego posiadaniu)
  • paszport/karta pobytu zmarłego cudzoziemca
  • dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon (dowód osobisty lub paszport)
   
Sposób załatwienia sprawy: Sposób załatwienia sprawy: Sporządzenie aktu zgonu i wydanie jednego odpisu skróconego aktu zgonu oraz części karty zgonu przeznaczonej dla administracji cmentarza w celu dokonania pochówku.
Zgon powinno się zgłosić do USC:
• do 3 dni od dnia wystawienia karty zgonu przez lekarza,
• do 24 godzin od chwili zgonu – jeśli osoba zmarła na skutek choroby zakaźnej.
   
Kogo dotyczy: Osoby fizyczne
   
Opłaty:

Nie dotyczy


Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Kierownik USC właściwy dla miejsca zgonu sporządzi akt w dniu zgłoszenia zgonu.
   
Tryb odwoławczy: Nie dotyczy.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1681 z późn. zm.)
Ustawa
z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 887)
   
Formularz elektroniczny: Zgłoś zgon
   
Formularz tradycyjny: Oświadczenie do zgłoszenia zgonu.pdf
   
Uwagi: