Ładowanie

 

Nazwa usługi: Wydanie odpisu aktu zgonu
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Izabelin

ulica 3 Maja 42
05-080 Izabelin C
tel. 22 722 83 30



   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o wydanie odpisu aktu zgonu
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej (jeśli dotyczy)
  • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), by potwierdzić tożsamość
   
Sposób załatwienia sprawy: Złożenie wniosku o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego, spowoduje wydanie uprawnionym osobom stosownego odpisu.
   
Kogo dotyczy: Odpis aktu zgonu wydaje się małżonkowi osoby zmarłej, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, w tym podmiotom, o których mowa w art. 5a ust. 1, Służbie Ochrony Państwa, Policji, Straży Granicznej i Służbie Więziennej, a także Żandarmerii Wojskowej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
   
Opłaty:

22 zł za odpis skrócony aktu stanu cywilnego (także za odpis wielojęzyczny);
33 zł za odpis zupełny aktu stanu cywilnego.
Bezpłatnie np. w sprawach ubezpieczeń społecznych lub zasiłków rodzinnych.

Opłatę należy uiścić w kasie urzędu lub przelewem na konto urzędu.

Opłata skarbowa za odpis skrócony aktu stanu cywilnego (także za odpis wielojęzyczny) (22.00 zł.)
Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego (33.00 zł.)

Musisz się zalogować aby dokonać płatności on-line

   
Czas załatwienia sprawy: 1. Jeżeli akt stanu cywilnego znajduje się w rejestrze stanu cywilnego – niezwłocznie.
2. Gdy akt istnieje wyłącznie w postaci papierowej:
Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego został złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który przechowuje księgi stanu cywilnego – w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego został złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego – w ciągu 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
   
Tryb odwoławczy: Odmowa wydania odpisu następuje w formie decyzji administracyjnej. Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do właściwego miejscowo wojewody za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
Ustawa
z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1681 z późn. zm.)
   
Formularz elektroniczny: Wniosek o wydanie odpisu aktu zgonu
   
Formularz tradycyjny: Wniosek o wydanie odpisu aktu zgonu.pdf
   
Uwagi: