Ładowanie

 

Nazwa usługi: Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Izabelin

ulica 3 Maja 42
05-080 Izabelin C
tel. 22 722 83 30



   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek
  • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), by potwierdzić tożsamość
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej – wpłata w kasie urzędu albo przelew na konto urzędu
   
Sposób załatwienia sprawy: Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
   
Kogo dotyczy: Osoba, której dotyczy zaświadczenie
   
Opłaty:

38 zł

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (38.00 zł.)
Musisz się zalogować aby dokonać płatności on-line

   
Czas załatwienia sprawy: O ile to możliwe, kierownik USC wyda zaświadczenie niezwłocznie. Akty, na podstawie których wyda ten dokument, muszą znajdować się w rejestrze stanu cywilnego. Jeśli ich tam nie ma, ich treść musi zostać do niego przeniesiona. Zaświadczenie uzyskasz po przeniesieniu aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego, które następuje:
• do 7 dni roboczych od złożenia wniosku – jeśli złożysz wniosek do USC, w którym zostały sporządzone akty stanu cywilnego w formie papierowej,
• do 10 dni roboczych od złożenia wniosku – jeśli złożysz wniosek do USC, w którym nie były sporządzone akty stanu cywilnego w formie papierowej.
   
Tryb odwoławczy: Odmowa wydania zaświadczenia następuje w formie decyzji administracyjnej. Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do właściwego miejscowo wojewody za pośrednictwem kierownika USC, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1681 z późn. zm.)
   
Formularz elektroniczny: Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
   
Formularz tradycyjny: Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym.pdf
   
Uwagi: