Ładowanie

 

Nazwa usługi: Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Izabelin

ulica 3 Maja 42
05-080 Izabelin
tel. 22 722 89 30



   
Wymagane dokumenty:
  • Zgłoszenie + rysunek lub mapka określająca usytuowanie drzewa na nieruchomości
  • Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, gdy wnioskodawca działa poprzez pełnomocnika
  • Zgoda współwłaścicieli terenu, jeżeli wnioskodawca nie jest jedynym właścicielem
  • Dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
   
Sposób załatwienia sprawy: Uzyskanie możliwości usunięcia drzewa

Zgłoszeniu nie podlegają drzewa lub krzewy, których obwody pni na wysokości 5 cm nie przekraczają:
• 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego,
• 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej, platanu klonolistnego,
• 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew
   
Kogo dotyczy: Osoby fizyczne
   
Opłaty:

W przypadku milczącej zgody nie pobiera się opłaty, w przypadku wniosku o wydanie zaświadczenia opłata skarbowa w wysokości 17 zł zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.

Opłata skarbowa (17.00 zł.)
Musisz się zalogować aby dokonać płatności on-line

   
Czas załatwienia sprawy: 21 dni na oględziny od złożenia zgłoszenia +14 dni po których uznaje się milczącą zgodę łącznie 35 dni.
   
Tryb odwoławczy: Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję wnoszącą sprzeciw wobec zamiaru usunięcia drzewa/drzew, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 916 z późn. zm.)
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularz tradycyjny: Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewadrzew.pdf
   
Uwagi: