Ładowanie

 

Nazwa usługi: Ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ulica 3 Maja 42
05-080 Izabelin C
tel.



   
Wymagane dokumenty:
  • Skan aktu urodzenia dziecka
  • Skan dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby uprawnionej
  • Uwierzytelniona kopia skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka
  • Uzupełniony i zeskanowany wniosek o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami
  • Orzeczenie o niepełnosprawności albo orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności - jeżeli członkiem rodziny jest dziecko niepełnosprawne
  • Dokumenty potwierdzające uzyskanie/utratę dochodu
  • Zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Samorządowej wniosku o przyznanie prawa do zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami.
   
Kogo dotyczy: Osoby fizyczne i prawne
   
Opłaty:

Nie dotyczy


Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Do 30 dni
   
Tryb odwoławczy: Do organu Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
   
Podstawa prawna: Rozporządzenie
Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1466)
Rozporządzenie
Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2021 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. z 2021 r. poz. 1481)
   
Formularz elektroniczny: Ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego
   
Formularz tradycyjny:
   
Uwagi: